Dewasa

Assalamualaikum

Ehem. Lama lagi tak update. Ye betul berasa bersalah sebab macam tak berapa ada masa nak update. Tapi yang lebih sedih adalah apabila Kak Awin kata pada saya emak kata saya dah lama tak menghantar berita. Oh sungguh sedih sebab macam dah mengabaikan keluarga.

Anyway tak mahu cerita pasal workload nanti kamu berasa bosan. Saya ada banyak benda mahu diceritakan. Contohnya, how I screwed up on the day of Moshitta's interview of all day. I won't be telling you details, just enough saying that if he didn't make it on time that day, I don't know how I could ever forgive myself. Well, it's been said kan Samsung Group is the company that every young people in Korea wants to get into. So naturally, kalau he failed it because he couldn't arrive at Samsung Electronics on time, I was thinking of suing myself. But hey, saya berdoa pada Allah secara sangat banyak dalam perjalanan. Dan alhamdulillah dipermudahkan.

Selain itu, saya juga ada isu nak dibincangkan. Tapi isu sangat panjang dan masa sangat pendek. Saya pernah terbaca berita dalam suratkhabar. Macam mana seorang pelajar disamun di tempat orang ramai. Pelajar itu minta tolong, tapi seorang pun orang yang lalu di situ taknak bantu. Kenapa ya? Sebab hendak selamatkan skin sendiri, patut ke kita biarkan jenayah berlaku. Patut ke membiarkan perkara buruk berlaku sebab kita tak nak orang tu mengancam kita. Mungkin. Kalau kita takut nyawa kita atau nyawa keluarga kita terancam, bolehlah difahami. Tapi let's make it this way. Saya berharap, kalau pada satu hari nanti saya mempunyai rasa takut untuk menyuarakan kebenaran, biarlah rasa takut itu bukan disebabkan kerana saya takut tak naik pangkat atau tak naik gaji atau tak dapat anugerah. Saya harap anda pun begitu juga.

Eh. Farini rasa sudah dewasa secara banyak. Sebab tadi telah mendengar lagu Welcome to My Life by Simple Plan. Sewaktu remaja kalau mendengar lagu seperti itu mesti macam berasa lagu itu betul-betul bertepatan dengan apa saya rasa. Macam semua orang tak memahami saya, macam hidup saya sangat berpecah-belah, tak bertuah dan sebagainya lalu macam berasa hendak menjerit dan let world knows apa saya rasa inside. Tapi sekarang saya tak ada rasa itu lah.

Betul. Sekarang pun hidup masih penuh dengan trouble. Sekarang pun masih ramai orang yang dekat dengan saya yang tak pernah peduli apa rasa yang saya simpan dalam hati. Sekarang pun kadangkala masih macam ditarik sana sini, disuruh itu ini. Sekarang pun kadangkala ditikam dari belakang. But I'm not angry with life anymore. I don't hold grudge to people who refused to care about me. I don't feel like screaming with frustration. In fact I rarely feel frustrated now. Not even when I couldn't answer 2 questions in Thermodynamics's mid-term and thus missing 60 points. No.

Farini dah dewasa secara sangat banyak :)

Assalamualaikum

2 comments:



idatazira said...

sewaktu terasa dah mula mnjadi dewasa dulu, rasa mcm sgt aneh tapi dlm masa yg sama rasa lebih cool berbanding remaja.
yey farini dah dewasa
:D

btw, berita yg anda baca tu tlh menimpa junior saya, student nutri&diet dept., fskb, ukm kl.
sekian dimaklumkan.
heheh

moshitta said...

dh dpt dh samsung.alhamdulillah~~ =)