Memories

Assalamualaikum

Sebab tarikh bergelar 유학생 pun semakin hampir tamat, maka haruslah ada post berciri nostalgic, yes? Maka saya telah pilih my favorite memories of each of the four seasons.


Spring
Tak banyak boleh dicerita tentang musim bunga. Ya, bunga cantik. But, unfortunately I was always too busy with school sampai tak berapa ada masa jalan-jalan tengok bunga. Yes, Jejudo trip during early spring of 2005 was supposed to be fun, tapi considering saya tak tahu the value of sight-seeing dan ditambah pula dengan mabuk laut, maka it was less than memorable. Oh bukan, kami tak naik bot ke Jejudo, kami naik aeroplane. Tapi kami ke Udo naik bot. Jadi saya telah memilih favorite memory of spring as the one when I cycled all the way from Daerim to Yeoido with Jiji to watch sakura.


me in my red giordano sweater ketika ia masih baru.

Saya tak ada rancangan nak ke Yeoido langsung. Ya semua orang sibuk dengan sakura. It was after all, our first. Hari terakhir sebelum angin spring datang dan meniup habis semua bunga. Jiji ajak saya ke Yeoido petang tu. Saya tanya naik subway ke. Jiji kata tak. Naik basikal. Dia tahu jalan. Maka kami pun kayuh macam nak pengsan sampai Yeoido. Tapi tak sepengsan the time when we cycled from Daerim ke Kelin Gongwon sambil Dira membonceng di belakang lepas tu sesat. :D


Summer
Having trouble choosing between a fabulous day out with friends and summer vacation to Busan. So I picked both :D



my then-best-friend is my now-boyfriend. ehe

The day started out with me in a public-speaking contest. In Korean, yes. I was still full of excitement from the previous day's Chinmogae Bam. Malas berfikir apa itu Chinmogae Bam dalam bahasa Inggeris. Now come to think of it, I never really knew what Chinmogae Bam means. *look-up-endic.naver*. Ok the word chinmok means friendship, so Chinmogae Bam should be something like friendship night kan? I won 2nd place in the public-speaking contest so I got myself a cultural voucher worth ... can't remember how much was it worth. Then we went to Namdaemun to splurge on souvenirs. We were going back to Malaysia for our first time. Back then, kalau keluar mesti beramai-ramai secara meriah. I remember asking Moshitta a slightly provocative question when we were waiting for the train. I wonder if he remembers what. Then we went home, for a quick rest and went out again for movie. Each one of us paid 1000 won for the ticket and the rest are paid using the vouchers I won. Someone wasted the ticket by sleeping through the movie even when the sound of explosions were deafening. We watched The Island by the way. We got sort of lost on our way home and it was pretty late when we reached Linda's house. Others already slept so we had to knock hard. My cellphone ran out of credit *yes, I used credits back then* so I had to call using my international card phone number. Sort of ring ring card. Su opened the door and saved us.



shortly before the ride

Kami bercakap mengenai Busan sangat banyak. Memang berhasrat benar nak ke Busan sebelum habis belajar. Macam kalau tak pergi Busan tak boleh mengaku pernah duduk Korea lima tahun setengah. Tapi kami ialah kami di mana perancangan jarang-jarang masuk dalam buku. Macam bercuti di Port Dickson hari tu. Siap boleh sampai taman buaya yang tak ada buaya :D. Maka sama macam itu juga, 2 hari sebelum Hadi pulang cuti di Malaysia, saya bangun pagi call Moshitta dan bertanya jadi tak pergi Busan hari ni? Moshitta kata jadi. Lalu kami berdua bangun packing dan terus keluar ke Seoul Station. Jumpa Hadi sebab beliau baru balik dari Namdaemun. Took off ke Busan begitu sahaja. Full details ada dalam entry lain. Oh mujur ada tiket balik malam hari berikutnya, kalau tidak Hadi akan tertinggal flight balik Malaysia. Selepas vacation super fun ini, saya dan Moshitta menghadapi summer semester with management subjects yang horror. Talk about bersenang-senang dahulu bersusah-susah kemudian.


Autumn


not in the picture because i am the person taking it

Picnic at Eulwang Beach autumn of 2005. Selain suka pergi theme park tapi tak main, saya juga suka aktiviti piknik. We had chicken barbecues and sandwiches. Main bunga api tepi pantai. Tapi macam datang dan makan ayam bakar di tepi pantai pun ada. Sebab there was not much to do. By the time kami sampai dah petang sangat. Dan ok serius sejuk amat. It was autumn dan angin memang di paras tak payah cakap. This is partly memorable sebab how laughable it was kot. I remember ada anjing besar walked near our picnic spot. Dan semua orang cuak it would grab the chicken.


Winter


turning twenty

Semua orang tahu tragedi ini lah bukan? Our graduation trip was on my birthday. Had piles of presents. Tapi tragedi di puncak Intermediate Course memang tak dilupakan. Being pulled down, half-crying by Ham Seonsaeng pada malam birthday. Ham Seonsaeng tanya pada saya, bila saya turun bawah adakah saya nak naik balik. Saya kata tak mahu. Dia tanya habis tu saya nak buat apa. Saya kata saya mahu get back to those who talked me into taking the skilift. Tapi, it was snowing lah malam itu. Semenjak itu, saya tak pernah pakai kasut ski lagi. Though I think I am pretty good at it. Theoretically.

I am going to miss many things.

Assalamualaikum

0 comments: