Baking

Baking

Assalamualaikum

Baking day. Hari ni saya baked kek lapis. Takde gambar since saya rasa photoshoot akan menyebabkan the 6 hours i took untuk buat kek tu akan menjadi 8. Haha~ And no, kamu tak perlu applause atau mengucapkan tahniah ke apa kerana ini bukan kali pertama saya cuba membuat kek. Oh, ok. 1st time saya buat kek lapis sendiri, but bukan la 1st time saya baked anything. And it's not like kek tu sedap gile ke ape. Just teringin nak buat sebab dah lame tak buat kek lapis. Nak mengharap saya duduk depan oven selama 4 jam kat korea tu, mimpi la.. Ni dah dekat nak balik korea, bleh la bawak2 kan sket untuk junior2 tersayang sebagai tanda penghargaan. Terima kasih laa sebab merindui saya kan. Nanti saya balik kite kenduri KFC ok? =p

Sebenarnya saya dah berkecimpung dalam bidang baking ni lama dulu. Dari zaman saya sekolah rendah kot. Waktu tu tengah nak buat biskut raya. Mama pun kasik saya dengan Kiki share nak buat biskut ape yang kitorang suka. Kitorang pun maen la dengan gembiranye. Pukul mentega dengan gula. Masuk ini masuk itu. Coklat. Tepung. Bla bla. Mama tolong uli bila dah jadi dough. Then kitorang tekap dan hias mengikut kesukaan. Tu la 1st time saya buat biskut sendiri. Sebelum tu tolong2 tabur hiasan atas biskut jek.

Bila naek sekolah menengah, selalu gak tolong mama melapis kek. Sebab kek lapis la yang paling leceh antara semua kek. Tapi dah lame tak dapat makan kek lapis mama. So kali ni saya tekad buat sendiri. At first adunan tu nampak agak pekat. Tapi bila dah bakar masak, mama kata ok jek. Cuma mungkin terlebih mentega lapisan sket. Haha.

Mesti korang tak caya kan? Memandangkan suruh masak dulu2 masa mula2 datang korea pun saya terkial2. Tak kan la saya boleh pandai buat kek kan? Hahaha~ Saya pun tak tau. Mungkin sebab buat kek jauh lebih menarik dari masak kot. Buat kek boleh maen tepung. Comot2 satu dapur.

Ok2. Tu jek untuk kali ni. Hehe. Area pc ni banyak nyamuk la. Tak tahan.

Till then=)

2 comments:



Totin Jamain said...

dah baking kek tu bukannye nak hulur2 kat i kat bp tuuu! chetsss

mnguni said...

moshitta bruntung sbb gf die pndai wat kek..nnti bg anak2 mkn..^^