Summer Break

Summer Break

Assalamualaikum

Tahukah saya sudah habis exam. Uh waaa~ Sangat suka. Er tapi suka hanya sementara saja. Dalam ertikata pause pada hari Sabtu sebelum terpengsan-pengsan menyiapkan term project pada hari Ahad untuk presentation pada hari Isnin. Dan hari Isnin juga bermula kelas Bahasa Inggeris dari jam 10.30 pagi hingga jam 5 petang. Intensif sungguh kan? Maka kalau tak score gak TOEFL memang semacam er.. entah la macam apa. Kiki, jom sit TOEFL bersama mahukah? Nanti boleh la mengcompare markah bersama-sama. Haha.

Dah seminggu tak update kan. Mari tengok a brief view of the past week.

- As said, Mekdi visited last Sunday. Makan lontong goreng saja. 미안 pasal ayam tu. Dan sila jangan gelakkan begedil saya la. Entah apa nak jadi dengan Farini. Baru seminggu tak masuk dapur, semua benda pun tak pandai masak sudah. Tapi melepak di Dunkin D sambil berborak mengenai waktu2 gemilang semacam sangat seronok. Thanks for the visit. Later on saya turun DYTC pula ye.

- I didn't do that well on my C++ paper. Sangat banyak soalan yang memerlukan explanation. Sangat berteraburlah bahasa Inggeris menerangkan situasi-situasi. Semacam biasa, saya sangat tak ada sukalah mentranslate dari satu bahasa ke satu bahasa lain. Saya tak suka kena mentranslate BM ke BI, BI ke Korean or vice versa. Sebab details dan feeling dalam ayat itu tak berapa dapat dialihbahasakan sebagaimana anda mengalihbahasa perkataan2 dalam ayat tersebut. Ini kan pulak nak suruh mengalihbahasa dari bahasa C ke bahasa Inggeris.

- Another appointment was arranged for me for acupuncture treatment for my shoulder. The doctor said it's western style. I have no idea what he meant. Anyways, sejam sebelum exam robotic tangan saya sangat sakit sampai tak boleh nak menulis. Er.. bukan tangan di depan itu. Tahukah joint di bahu saya semacam ada masalah. Menyebabkan tangan tak berapa dapat melakukan configuration tertentu yang mana meliputi meletakkan tangan di atas meja. Jadi untuk sampai ke coordinate tertentu, saya terpaksa mencari alternative configuration. Er.. in short, degree of freedom bagi tangan semacam sudah berkurang daripada nilai asal iaitu 7. Dan force yang diexert dari environment kepada end-effector tidak boleh melebih nilai tertentu supaya torque yang terhasil di joint pada shoulder tidak melampau. Yang mane menyebabkan such simple action such as gripping a pencil or menarik the heavy class door semacam sangat menyeksa tahu. Tengok. Saya sudah bercakap bahasa robotic. Er tapi jangan risau. Sekarang saya sudah ok. Selepas menyapu minyak kapak secara banyak gila sebab dah menangis2 tak tahu nak buat apa. I was even thinking of giving up the subject. Sejam lagi nak exam dan saya tak boleh menulis. Cuba cakap macam mana nak menjawab paper?

- Was wondering memang ada akibatkah kalau melawan side effect ubat yang mengantukkan? Saya lawan rasa mengantuk selepas injection twice and I won both. Walaupun kepala melayang mahu tidur, saya tetap tidak tidur. Sampai effect itu hilang. And it caused me later an ultimate pain as if my bones were being ripped of my body structure. Once it was the bone in my hand. And at this recent occasion it was my collar bone. The way I handled the pain? Tidur balik semula. Haha.

- Cuti sudah bermula. Mari menunaikan janji-janji manis musim cuti. Tennis, piano, study. Tapi semacam mahu balik Malaysia. Haha. Selalu macam tu. Semangat sebelum cuti membara tanak balik. Tapi balik gak.

-Hey Kiki. Wishlist ko mahal giler. Sampai march depan pun belum tentu mampu beli. Er.. kalau tak pun, sampai march depan confirm ko sudah mahu benda lain. Sebulan lepas semacam bersungguh mahu nano, sekarang semacam bersungguh mahu digi cam. Baik tetapkan hati lah. Supaya nanti kalau orang dah beli ko tak jual balik dan beli benda lain. Haha.

Till then =)

3 comments:



Freena S said...

mengapakh aku spt membaca sebuah esei fizik??

hahaha~
yg cam x bersungguh tu cuma motorokr tu je..
yg laen sume bersungguh..

TOEFL tu stands utk ape?
die mcm muet ke?

pphoenix said...

Test Of English as Foreign Language ar.
Up sket dr muet.
ni international pnye exam
snang nk buat cari keje
ok no?

Freena S said...

x mau r..
nti ko klhkn aku..~
=p