Back on Track

Back on Track

Assalamualaikum

Adakah anda tahu macam mana rasanya tak payah susah-payah menaip login ID dan password yang panjang2 belaka setiap kali bukak komputer? Alhamdulillah. Akhirnya saya tahu macam mana rasanya selepas CPU sendiri menyala semula. :D

Ada hikmah besar saya tak berjaya format sendiri komputer ni. At first sangat berasa semangat berkobar-kobar, bersemarak, bernyala bagai nak betulkan sendiri. Especially since Prof. Park Shin Seok dah kata budak ME macam kami macam sangat jarang nak pegang apa-apa machine. Walaupun CPU macam tak berapa boleh masuk kategori machine, tapi tak apa. Asal saya cuba bermain pegang-pegang dia dah cukup lah bukan? Selepas pusing sana-sini, spent a few hundreds rm, cabut dan pasang balik harddisk sampai kuku patah (lepas cabut tak tau nak pasang balik kat mana. haha :p) akhirnya saya hantar kedai. Hahahaha. Bukan salah saya lah. Memang tak boleh format. Dah pakai 4 CD tahu.

Pakcik tersebut sangat baik hati. Beliau tolong fix it for free. Korang beramai-ramailah pergi kedai pakcik tu kat Hana Square sana. Aik? Iklan free. Anyways, pakcik tersebut tak format pun CPU ini. Entah dia buat apa pun saya tak berapa tahu. Sebab dia tak kasik tahu. Dia cuma kata virus sangat banyak dan dia dah betulkan mana yang patut dan jangan buang AV yang dia dah install. Apparently dia macam did more than tekan heal kat AV je saya rasa. Sebab not only semua application is OK, I actually recovered my priceless possession dalam CPU ni. Something I thought was lost months ago.

Anyways, mahu pergi masak cucur kentang. Sebab lapar amat.

Oh ya. Cerita di bawah ini tak macam ditulis oleh Farini lah bukan? Bukankah Farini akan tulis something like

Farini sat staring at the powerpoint slide of phase diagram of a Copper-Nickel alloy shown on the giant screen upfront, her hand twirling the ring on her fourth finger of her left hand, causing the four tetrahedrally-arranged single-crystalled carbon to occasionally catch the lights.

Phew~ Cikgu Academic English saya sangat banyak komen tentang ayat saya lah. "Concise and clear," he would say as he reminded me again and again to write shorter sentences. I had to consciously strain myself from writing long sentences on my final paper but sometimes I just can't help it. Maybe I should exercise some more. And no, long sentences doesn't imply smartness or anything of that sort. Shorter sentences with higher impact does. Go read Mekdi's blog and you'll know what I mean.


Till then. Cekodok kentang is on the way.

Assalamualaikum

1 comments:



Mardhiah S said...

aww. nak skek cekodok