Proud of Myself

Proud of Myself

Assalamualaikum

Farini is proud of herself. For two things.

Satu. Saya berjaya mengangkat barang yang sangat berat. Tak payah tanya barang apa. Cukup anda tahu barang itu sangat berat. Serius plus minus 15kg. Ele, angkat Ardini hari-hari pun 15kg apa. Er tapi tak apa. Berasa bangga dengan diri sendiri sebab pandai berdikari dan tak ada menyusahkan orang lain.

Dua. Farini akhirnya melakukan sesuatu yang thrill. Ok thrill secara serius dan secara habis. Saya main ATV time career symposium yang lepas. Kenapakah main ATV pun dikategorikan thrill dalam kamus Farini? Sebab satu : Farini tak pandai memandu. Hahaha. Bawak motor jalan rata bertar pun sekali dua cuma. Tu pun ada Farid kat blakang. Lesen kereta pun baru berusia berapa bulan. Ini kan pulak nak masuk hutan jalan berliku berbatu bagai meredah lopak. Dah macam 4WD tahu? Sebab dua : Farini takut tinggi. Ini semua orang tau lah bukan? Dan course tersebut ialah jalan bukit. Waktu naik no problem. Laju jek. Sekali nak turun, hah ambik.

Tapi serius sangat freaking awesome. It freaked me. And it's awesome. The uphill climb macam sangat banyak batu. And a few times I felt like my hands were going to slip from the handles. But I guess it's just as the real life is. When you are facing a rocky climb, always you feel like u can't take it anymore. But grip tight and push on and pray that you soon reach the top. Sometimes sebab sangat banyak batu, we might accidentally get out of track. Saya terlajak keluar twice tahu. Nyaris jatuh tebing. But when you do, stop, take a deep breath and swerve back into the track. You'll be ok.

Waktu turun. Hahaha. Farini tak nak turun. Saya cakap kat dia saya tak sanggup. Tapi mana boleh tak sanggup lah bukan. Considering saya orang paling depan. Kalau saya buat hal kesian orang belakang lah bukan. Jadi saya turun juga. All the time humming O' Town's All or Nothing. Kenapakah lagu tersebut, you might ask. Sebab lagu tersebut ada ayat "there's nowhere left to fall when you reach the bottom, it's now or never." Haha. I was motivating myself all the time that no matter how steep it is, I'll reach the bottom of the hill soon. Maka keep holding and keep myself together. Lesson is, semakin tinggi kita ada di puncak, semakin jauh kita kena turun ke bawah when the time comes. Er and oh yeah. Saya was hoping hard that Elly Nadia won't crush into me. Kalau crush bukan kah akan sliding secara beramai-ramai. Ok. Don't think about it.

Anyways, it was a memorable one. Kalau saya main ATV sebelum ambik lesen kereta, confirm akan pass lesen kereta dengan cemerlang. Tak adalah dikutuk oleh papa dan mama sebab fail QTI bukan?


p/s : apa? nak self-reward? pergi kira berapa banyak baju baru yang dah beli bulan ni sana.


Assalamualaikum =)

0 comments: