Looking at the Brighter Side

Looking at the Brighter Side

Assalamualaikum

Ok dah habis cerita thrill, mari cerita tentang perkara di belakang tabir symposium tersebut. Saya bawa my pink striped suitcase on the trip. Semua orang sindir, considering the trip is just for two days. The journey dari Seoul ke Sampark sangat jauh. Lagi-lagi waktu pergi jalan jammed. Apa lagi. Bagai nak muntah semua ada dalam bas tersebut. Oh ya, Farini tak berapa boleh travel jauh ye kawan-kawan. Beliau mudah pening dan nak muntah dalam kenderaan. Kemudian saya polka-dotted my brand new khaki overall dengan kuah BBQ. Oh hebat. Cemerlang sungguh. Basuh pun tak hilang. Boleh beli baru? Saya bangun tidur dengan kesan scratch yg panjang betul di belakang tangan. Did I just scratched myself while sleeping ek?

Semalam saya attend Open-Lab Event and ME Dept's gala. The poster exhibition is ok. We just go around listening to the post-graduate students talking about the researches they are currently doing, but the party afterwards macam sangat.... blergh tak tau nak cakap apa. At first I thought I'd go home a bit early after the poster exhibition, tapi tak tau macam mana nak mintak diri from the other ME girls, so they dragged me along to the party behind the Innovation Hall. It was raining dan saya berdiri di hujung2 khemah. I was more willing untuk berhujan dari kena smell the alcohols and pork. Yucks! Even now masih rasa macam nak muntah. The post-graduate students treated me well considering I'm the only foreign-looking person kat situ kot. And afterwards my Mechanism Design's T.A brought me, Su Yeon, Hyae Min and Jeong Hwa for coffee.

Today we practiced Taguchi method during Advanced Machine Design. Kena lipat 8 keping origami katak. Farini melipat sangat laju macam tengah pertandingan lipat katak, siapa lipat paling banyak dia menang. Padahal adalah Taguchi practice lah bukan. And at the end of the class, prof bagitau that lusa ada presentation AutoCAD version of the arm. Berasa macam nak pengsan. Hei hei hei. Apakah punya style bagi notice presentation 2 days before? Lepas ni akan muntah buat AutoCAD.

Assalamualaikum

0 comments: