Kuih

Kuih

Assalamualaikum

Hari ni pagi-pagi lagi dah menggoogle kuih. Apalah punya tabiat asyik menggoogle makanan ketika berpuasa. Bukanlah. Saya mencari resepi kuih untuk dibuat time berbuka. Melompat dari satu blog resepi ke satu blog resepi. Rata-rata semuanya isteri orang yang berkongsi resepi yang dihidangkan kepada suami masing-masing. Suatu hari nanti saya mahu begitu juga..

Er macam tak percaya kan atas statement itu? Kerana saya semacam ada masa depan sebagai seorang wanita berkerjaya. Oh tidak. One very fine day, saya memang rasa sangat ingin duduk di rumah dan bermain pelbagai resepi sepanjang hari untuk dihidang pada suami dan anak-anak. Even sekarang pun saat homework menggunung tinggi saya masih mahu buat kuih. Tapi nanti saya mahu workstation aka kitchen yang sangat spacious lah macam kitchen mama. Dengan formica table, 2-doors fridge, various pans and pots for special purposes and a huuuge oven. Barulah heaven memasak.

Tapi saya sangat conscious terhadap masakan saya tahu. Kan dah dikata saya takut pada bahan kimia. Maka selalu risau kalau food saya contaminated by anything. Which means I'm going to have to hire a professional cleaner to clean my kitchen.

Oh. Sekian. Perlu buat homework atau kuih hari ini tinggal kenangan sahaja.
Oh ya tadi saya minta Moshitta beli periuk kukus. I already have a small oven and mesin putar2 tu. What next do I need for a kitchen ek?

0 comments: