Day 6

Day 6

Assalamualaikum

Sepatutnya saya kena sambung bermain kira-kira matrices sebab Isnin ada exam (ya, exam!) tapi update blog pun harus juga lah. Kalau tak nanti readers semua lari. Haha. (Cik Nurul, I dah seminggu lebih tak dapat bukak blog u T.T~ ok, macam tak berapa ada kena-mengena dengan perenggan ni)

Pertama sekali sebelum memblog aktiviti dari entry lepas sehingga entry ni sewajarnya saya ucapkan jutaan tahniah pada leader Scarsion di atas perkahwinan beliau. Kepada Scar if u r reading this : walaupun aku x dpt dtg but still gz lider. u know how happy i am for u. dan sebab ko langkah bendul, ape lagi, bak meh bayaran langkah bendul. haha. Kidding. I am happy he's married of course. But then again there's this weird feeling of losing a friend kan. I feel the same way towards all my friends I think.

Ok. My last post is about day 2 kan. Day 3 is no better. Day 4 and 5 saya cuti. Haha. So today ialah first weekend. I spent the past days studying Linear Algebra sebab 1st exam ialah pada hari Isnin. Only this morning saya ke gymnasium tempat Moshitta main badminton. Saya jalan kaki lalu kawasan KUMC (stands for Korea University Medical Centre), panjat bukit lalu di kawasan orang korea adakan upacara kematian, lalu di kawasan College of Medic, College of Nursing dan yang seangkatan dengannya, jalan lagi memanjat kawasan bukit yang kiri kanan berhutan. Tak ada sangat kereta lalu lalang. Up to one point saya dah cuak. Saya sesat jalan ke? Jalan tu serius sunyi dan serius sangat hutan. Wuwuwu. The last time saya jumpa signboard showing I was on the right track. It said go straight untuk ke stadium, gymnasium and ice skating rink. Er did I tell you ek our school has our very own skating rink? Too cool, right? Ok back to point. Sebab saya cuak amat, sambil saya jalan saya keluarkan cellphone dan try call Moshitta. Tapi beliau tak angkat-angkat. Confirm lah kan. Siapakah yang sambil main badminton sambil jawab telefon? Tapi saya jalan terus juga. Nak patah balik macam dah sangat jauh ke dalam. Jalan lagi dan lagi dan lagi dengan cuak until di celah rimbunan pohon saya nampak the green fence of the stadium. Hela nafas lega. Akhirnya.

Er tu baru cuak yang pertamalah. Gymnasium sekolah kami ada 6 tingkat. 3 tingkat di atas dan 3 tingkat bawah tanah. Saya tak tahu gymnasium tingkat mana yang ada gelanggang badminton, all I know it's one of the underground floors. Jadi saya ke satu-satu tingkat. B1. Gelap. Tapi saya beranikan diri jalan dalam gelap, only to find the gymnasium at that floor empty. Turun B2. Gelap juga. Jalan lagi dalam gelap sampai jumpa pintu gymnasium yang tertutup rapat. Turun B3. Baru terang-benderang. Dengar bunyi shuttlecock bertepuk-tampar dengan raket. Seriously waktu saya di B1 dan B2 I was thinking camne kalau saya nak naik atas balik semula, tapi lift tu ada kat tingkat 3? Kena ke saya tunggu seorang diri kat bawah tu dalam gelap sampai lift turun balik. Sekolah yang besar memang sangat mencuakkan. Sekian.

Anyways, after Asar saya dan Moshitta bergerak ke Dongyang untuk celebrate birthday Mekdi. Er kami celebrate awal sebab birthday dia nanti, which is on the 30.12, kitorang tengah busy dengan kelas. So I gave her her birthday present early. We ate some exotic cuisine (haha!) and then ke CanMore for cakes, hot choco and the must-have-potato wedges. Mekdi ordered herself Mango Strawberry Juice. I always have a good time hanging out with the juniors, mostly because it's a good feeling to be around younger ones and listen to their dreams and thoughts about life. Something different from what I hear everyday. And today's topic, apart from exotic cuisine, is obsession of eternal youth. Ahaha. Gila berat tajuk. Especially for Mekdi yang baru nak mencecah 19 tahun (she's a year younger than those in her batch).

Conclusion? Today is great. Gambar? Takde. Saya tak berapa ada perasaan nak mengambil gambar setiap kali saya keluar hang out. Lagipun saya memakai baju yang sama dengan apa yang saya pakai pada hari-hari biasalah. Nantilah tunggu dinner on 26th January dengan Mekdi again at Todai, I'll try wear something special.

Assalamualaikum

0 comments: