Lebaran

Assalamualaikum

Yay dah siap sketching. Maka dah boleh raya. Tapi perut telah lapar selepas membuat design. Confirmlah bukan. Siapakah yang tak lapar selepas drawing? Oh tak payah berasa seronok dan bercakap macam baguslah bukan Farini. Padahal membuat design secara cukup makan tak sampai 2 jam dah siap.

Kerja saya sangat banyak melambak-lambak sehingga berasa macam terpaksa cancel untuk hadir majlis khatam al-Quran di embassy esok. Betul serius banyak macam dah nak terpenyek under workload. Teringat ketika packing barang di Malaysia, saya kat pada emak, "Boleh la kot masak-masak time raya sebab baru minggu ketiga. Belum busy lagi." Sekarang saat ni apabila minggu ketiga tersebut sampai, saya dah rasa macam nak give up. Eh eh bukan give up abeek. Tak mungkin give up abeek lah bukan? Terasa nak give up graduating on time. Nak extend buleh? Er tapi tak berapa boleh. Sebab terkenangkan kata-kata Mekdi, "Jalan biar ke hadapan."

Esok will be another hectic day. Dan kalau saya mahu a nice brooch di atas tudung saya menjelang lebaran nanti, esok harus bangun jam 6 dan keluar rumah jam 7 ke Namdaemun sebab perlu be back at school before 9 untuk make-up class.

Saya rindu rumah dan isi rumah. Sebab cuti lepas setiap kali makan berteman, sekarang disuruh makan kerepek sorang-sorang pun tak mahu. Tengok. Siapa salah?
Selamat Hari Raya
Maaf Zahir Batin

Assalamualaikum

1 comments:



Sabrina said...

Selamat Hari Raya Farini!! =D