Start of Another Week

Start of Another Week

Assalamualaikum

In the previous post, kan saya bercerita pasal saya kena tinggal sendiri kat rumah menghadap buku while Moshitta pergi berseronok-seronok kan? Cuba teka apa saya buat malam tu?? Mesti la saya pun pergi join sama. Walaupun tak dapat invitation. Haha~ Selaku satu-satunya budak perempuan kat Mechanical biasa la dapat special invitation =p. Ceh. Special invitation konon. Padahal maen crash jek party orang. Tapi tu pun crash secara bermoral tau. Mintak izin dulu dan datang membawa buah tangan. Ahah~ Ye la. Buatnya nak crash party pastu diorang kunci pintu tak kasik masuk, kan ke naya =p. Buah tangan tu macam kata Fifi la kan. Manner. Kali pertama datang sini lagi senior dah ajar. Datang rumah orang mesti bawak buah tangan. Er takde la diorang ajar. Tapi diorang datang rumah kitorang bawak ape-ape. Secara automatik, lepas tu kalau gi rumah orang time ada majlis keramaian, mesti bawak ape-ape.

Homework saya siap semalam. Programming macam nak pengsan. Staring at source code for 2 hours. Sakit-sakit tangan tulis report. Saya summarize benda 2 page boleh jadi 3 page. Aik? Pelik kan? Autobiography essay? Dah tak larat nak mencipta jalan cerita umpama cerita filem. 2 muka jek sudah.

Oh ye. Waktu kat rumah Acap that day, Asif asked my favor for a piece in the coming Cetusan. Dalam memujuk-mujuk saya menulis, dia pun bukak la cerita pasal blog ni la. Cess. Ramai gak budak lelaki yang baca. Ingat budak2 Mechanical jek. Anyway, balik tu saya belek-belek Cetusan yang lepas. Semua adalah karya orang dewasa. If it isn't an article about cool lifestyle, mesti ialah suatu hasil penulisan serius yang melibatkan critical thinking dari orang-orang yang tinggi ilmu. Saya? Blog ni pun karya picisan jek. Taknak la hasil penulisan saya nampak sampah bila dibukukan sebaris dengan karya lain. I mean, we are currently talking about writing for the future engineers' reading. Bukan tulisan yang dibaca pada masa lapang. Atau hasil luahan emosi.

Jadi, ada siapa-siapa nak tolong berikan idea ape yang patut saya tulis?

Till then =)

0 comments: