Things to Ponder

Things to Ponder

Assalamualaikum

Kira-kira 12 jam yang lalu, saya menghadap pc ni dengan penuh rasa nak muntah. Kepala semacam hendak berpecah-belah. Seolah kebolehan berfikir sudah sampai limitnya. Tapi saya tetap push dan push. Term project wajib siap dan hantar pada hari ini. Sudah mendesign separuh gila sejak malam tadi. Oh tapi masih tidakla sedahsyat Chika yang tidak tidur malam. Saya masih tidur lena. 6 jam lagi. Kerana itulah hari ini rasa dahsyat amat. Selesai saja term project, kepala rasa berdenyut amat. Perut pun begitu juga. Tak makan sejak pagi sedangkan kepala didera menggunakan sepenuh tenaga. Pening yang baring pun tak terasa hilang pening.

Jadinya saya pergi mandi dengan bahagia menggunakan shower gel herbal haruman lavender. Therapy yang elok kan? Kemudian ke Hanyang. Jumpa Moshitta yang baru habis match badminton. Balik semula ke KU. After maghrib saya ke MYEONGDONG!

Hoooraaayyyyy~ Macam sangat bahagia sebab awal-awal dah kata selesai term project ini mahu merehatkan otak. Memang otak sangat perlu lah rehat sebab mulai esok dah kena prepare untuk exam final 2 minggu yang akan datang. Semacam sangat nak terpengsan-pengsan kan?

Selepas dinner yang sangat sedap dan makan dengan sangat kenyang, Moshitta ditipu oleh saya berjalan-jalan ke kedai baju. Dan uwahhh~ Selepas kepala saya terasa semacam hendak terpecah-belah pagi tadi, nampaknya account bank saya pula yang hendak terpecah-belah bulan ini. Saya beli baju. 5 helai. Di satu kedai yang sama. Hahaha~ Nasib baik sudah sangat malam dan Moshitta sudah sangat letih mengikut ke hulu ke hilir selepas hampir 5 jam bermain badminton. Oh kalau tidak, saya mahu masuk ke T-Hous. Semacam banyak baju yang lebih cantik. Soul pun dah tutup. Tak lalu Accessorize pun. Tapi beg hijau di HangTen pun cantik juga.

Ehe. Therapy yang paling baik untuk perempuan kan?

Mengenai tajuk di atas. Semalam waktu pulang dari lab C++, saya berbual dengan lecturer saya. Pada mulanya cerita biasa saja. Tentang Malaysia. Kemudian beralih kepada topik kehidupan di Korea. Kemudian masuk cerita tentang apa saya akan buat selepas graduate. He kept stressing to me that arithmetic is important to his research and he did ask me if i do like maths. And he stressed out that creative thinking and english writing is important too. Semacam student cemerlang kan. Berjalan dengan professor dan berbincang hal masa depan. Duh~

And then it came to me. I do like programming. And I decided that if I am to get my master degree, I would want it to be something related to programming. Be it programming a robot or software. But macam lecturer tu kata la kan. Creative thinking is essential. But everybody has their own limit. And this morning, as I was struggling with the design, I just thought maybe I had reached mine. Kalau term project macam ni pun dah menggunakan seluruh kebolehan berfikir secara kreatif saya, then how do I join a research?

Anyways, 수고했다 파리니. 끝까지 화이팅!

Till then =)

1 comments:



Mardhiah S said...

go go go programming.

designing something through coded language bukankah lain dari design pkai CAD anda? sorry noob.

go go go programming~