Early Bird

Early Bird

Assalamualaikum

7.02 a.m when I started writing this. Pretty early, kan? 2 nights ago I went to bed with a heavy head on my shoulder coz I can't seem to decide which university to apply for. But the next morning as soon as I got up, I extracted the application form from Korea University and so yeah, I'm officially going to be a junior at KU next year.

Tapi siryes saya tak suka isi borang yang leceh. Especially the part yang suruh anda write (read : boast) tentang diri anda. Haih~ Leceh nk pikir. Macam mana anda menyatakan semua sifat baik yang ade pada anda (so that they'll consider your application) without sounding like a boastful cow. What is your plan after graduating from Korea University? What kind of question was that? Saya nak kawen dan menjadi surirumah tangga. Boleh? :p Kidding mens. Saya nak sambung master okeh. Or rather, saya KENE sambung master.

But honestly, saya benci bile saya kne buat keputusan mcm ni. Last time masa pilih aliran time form 4 pun, papa yg decide sy nk pilih aliran ape. Turned out saya dapat tekno. Cool. Time pilih matriks pun, saya ikut kawan2. Mane mereka pilih, itu yang saya pilih. Gi Korea? It's not the choice I made. Instead, JPA yang buat keputusan itu untuk saya. Course saya sekarang? Gi tanye bdak2 lineage. Diorang yang beriye2 suruh saya amek. Jangan silap. Bukan itu maksudnye saya tak buat pilihan saya. Saya pilih juga. Saya pilih nasihat kawan mane satu yang saya nak dengar. Kan pilih gak tu. Besides, kadang2 orang sekeliling kite knal perwatakan kite, lebih dari kite knal diri sendiri.

Ok2, saya tau it was early Saturday morning. A nice, cool one to laze inside the duvet till the sun is completely up, tapi.......:p Dan saya gi call Dina though Malaysia waktu tu was only nearing 6 a.m. Takpe, dia budak medic. Kne la praktis untuk get ready kne panggil time2 tengah tido. In case ade emergency. Haha :p Dalam ngantuk2 Dina ceramah panjang pada saya. Haihh~ Lame tak dengar dia membebel. Hurm...

I'm sorry, girl, but you missed out
Well, tough luck, that boy's mine now
We are more than just good friends
This is how the story ends

Dan bile saya kata I'm sorry, trust me, I honestly do.

0 comments: