Mari Bercerita

Mari Bercerita

Assalamualaikum

Er haha. Private sudah. Kerana tak mahu hidup menjadi beban kepada orang lain. Maka menghilangkan diri dari dunia yang ramai orang. Maka marilah kita-kita yang berada dalam ni hidup bersama. Macam satu keluarga. Saya dan kamu. Orait?

Cerita Satu
Hari tu, saya ke sekolah dengan skirt. S.K.I.R.T. Percaya tak? Kali pertama woo sepanjang bergelar student. Ahaha. Dan skirt tu pulak walaupun telah dibeli berzaman waktu itu baru kali kedua dipakai. Punya la tak pernahnye melaram ke sekolah, oppa yang satu course dengan saya tanya saya nak ke mana-mana ke. Siap pikir saya nak balik Malaysia after kelas. Gila ke? Sebab berskirt? Err.. cuaca terlalu panas untuk memakai jeans. Skirt semacam sikit berangin. Er dan yang bestnya skirt tu, sebab sangat besar habis, klu angin bertiup pun sikit tak terselak. Keselamatan di tahap tinggi. Er.. tapi pada hari yang sama saya pakai skirt tu, keluar kat news mengenai serangga yang memenuhi sekolah selama ni sebenarnya membawa a kind of skin disease. So pagi tu pihak sekolah bertindak membunuh semua serangga tersebut. And after kelas American Popular Culture, waktu jalan di Squirrel Tread, ada ratusan serangga tersebut bergelimpangan di tengah jalan. Ada yang masih nyawa2 ikan sedang terlompat2. Err.. what if dia masuk dalam skirt saya? Aaaaaa~ Tak rela~~~

Cerita Dua
Saya ke Idae semalam. Seorang. Ye la. Seorang. Kan dah kata tak mahu jadi beban pada orang lain. Waiceh. Padahal sebenarnya orang lain ada kelas di Jumaat pagi. Haha. Breakfast rotiboy dengan ice choco. Nyum! Saya suka Idae waktu pagi. Sebab tak banyak orang. Kedai pun tak berapa banyak lagi bukak. Rambang mata tengok long t-shirt. Sangat mahu. Tapi sangat malas pakai baju 2 lapis tahu? Masuk Clue. Kosney. Accessorize. Teenie Weenie. Ended up dengan 7 batang pen. Tu pun sebab orang kirim. Haha. Er kira semua matlamat ke Idae tak tercapai. Saya ke Teenie Weenie tengok beg. Handbag to be specific. Turned out handbag tu kecik. Sangat. Besar sikit jek dari wallet saya. Macam mana saya nak sumbat semua gadget yang lain2 tu? Even Accessorize ade sale 50% tak ade satu pun yang saya suka. Er ok. Tipu. Saya suka satu beg tu. But it isn't really something you use for casual occasion. It's more for something formal. Dan saya sedang cari something yang casual. Something yang sesuai untuk semua jenis occasion. Sesuatu yang tak terlalu kecik dan selesa. Sesuatu yang boleh menggantikan my black old Accessorize. Note that it's old because I bought it 2 years ago. And I realized, saya seorang yang cerewet rupanya dalam memilih beg. Er and NO! I'M NOT BUYING A GUESS. Satu : Sebab semua orang wear Guess nowadays. So, no! Dua : Guess is just soo not me. Mungkin orang lain nampak lawa pakai. Tapi untuk saya, design itu akan nampak sangat tua kot. Maybe luxurious just isn't me.

Cerita Tiga
Saya ada 2 creative writing, 1 advertisement analysis, 1 powerpoint slide to be done before summer semester end. I love creative writing but we were only allowed a maximum of 210 words. Er, it's hard not to get carried away, right? Plus, in english, even a simple one character 'a' is already count as 1 word. Gila membazir. Btw, kenapa bdak group ni tak reply2 lagi message pagi tadi? How was I supposed to get on with the advertisement analysis?

Cerita Empat



Hadiah sape?? Ada orang sudah mahu tua =p

Cerita Lima
Saya ingat cable cellphone-computer memang dah betul2 hilang lah. Rupanya ada di depan mata selama ni. Er let's sekeping dua picture ni yang saya sangat suka. Taken during spring. At school.


It was one of the firsts bloom of the spring. In front of the building opposite of Innovation Hall.
Till then =)

0 comments: