QTI Saya

Assalamualaikum

Saya memang bukan seorang pemandu berbakatlah. Now that i think about it, nasib baik betul saya bukan kena ambil lesen kereta together with my other batchmates. Kalau tak akan blackout of shame. Sangat memalukan okeh. Dah la serius ramai budak baru habis SPM kat situ.

At first it was ok. I was great. Walaupun first time tu macam bengong2 sikit, but bila Acai lepaskan saya sendiri i sang to myself and was feeling great. Bukit saya cun. Jalan mati cun. Parking cun. Cool. But then time QTI kereta mati lebih kurang sepuluh kali. Literally ok. Not exaggeration. Dan penguji tersebut pun sangat bising tahu. Saya dah kata saya ialah seorang yang practical. Be straight. Tak payah bagi instruction elaborating panjang lebar. And the car was not helping at all. Gear keras. Clutch entah apa-apa.

Kamu mesti akan kata saya tak pandai menari tapi kata pentas bergoyang kan? Ah tak kira. Lantak sana. Bila saya jadi engineer, saya mahu buat kereta yang tak ada main enjin mati, tak ada clutch yang ngek, tak ada undur ke belakang waktu di bukit. Aik. Itu bukankah ciri kereta auto. Haha.

Oh satu lagi, mama kata it would be cool kalau ada kereta bleh masuk parking secara sideways lah. Saya pun rasa macam tu. But with the current car structure macam tak berapa mungkin. Dan oh ya, kenapa tak mahu main gear yang tekan-tekan saja? Kenapa mahu main tolak sana sini sampai tangan sakit? Lol.

Ok dah habis complaint.

Papa, saya mungkin fail QTI. Woh~

Assalamualaikum

0 comments: