Annoyed

Annoyed

Assalamualaikum

Saya suka subjek Engineering Materials. I really do. Tapi it's starting to annoy me when cikgu tu selalu (read:SELALU) habis kan lecture lambat 5 minit and in 5 times when they passed out the attendance for us to sign, twice of it the students on the left row DID NOT pass the paper around to students at other rows. And the both two times were on Monday. Semua orang pun tau saya sangat busy on Monday. Saya tak ada masa nak beratur panjang after class untuk tanda attendance tahu. Kalau cikgu habis lambat 5 minit dan saya perlu tunggu 2 minit untuk tanda attendance dan ambil 3 minit untuk jalan laju-laju dari Mirae Yunghap ke Innovation Hall, saya cuma tinggal 5 minit untuk solat asar. Dan 5 minit memang tak cukuplah untuk saya.

Semua idea untuk Integrated Design was rejected. They want us to come up with something that could sell. Hey kalau saya tahu something in technology that could sell, saya bukan lagi student lah di sini. And it left me racking my brain the whole day for something which has yet to be invented. And which could sell.

Dan saya macam semakin annoyed with someone dalam kelas Advanced Machine Design. Is it by taking one pre-requisite subject makes you superior than me who did not? I don't think so. Sebab kamu pun tak pass quiz tu kan? Sama macam saya. Tapi tak apa. Sudah cool down lah. Tak marah pun. Cuma annoyed.

Saya kata pada Zatul saya pissed off petang tadi. Dan sebelum mendengar apa saya mahu cerita Zatul kata kat saya sebab tu saya kena belajar bersabar. Er ok. Terus tak jadi cerita. Sebab kalau cerita dan menghamburkan rasa hati macam tak berapa sabar lah bukan? Tapi pun it comes to the point. By bersabar, what does it mean ek? Adakah kalau kita rasa annoyed yet kita diam dan tarik nafas panjang2 lalu biar saja orang itu, tapi dalam hati kita scream pada diri sendiri, itu dikira bersabar? If yes, then I'm close to good. Haha. Sebab walau dalam banyak masa saya begitu, there are times bila saya membebel tak puas hati pada diri sendiri. Atau saya kongsi perasaan dengan orang lain. Ada masa saya stomp off home. Tapi bukan depan orang itu lah. More often than not, bila orang buat saya marah, saya tidak marah orang itu balik. Tapi adakah begitu pun dikira tak sabar ek? Adakah sabar itu bermaksud tak kira apa orang buat, kita tetap tak ada rasa apa dalam hati? Er sudah confuse.

Tak apa. Mari makan dan sambung lukis melukis. Esok walau ada dua kelas cuma, kena bangun awal pagi dan ke klinik gigi. Jumpa dentist. Bukan. Bukan sebab plak gigi. Sebab kena buat kerja rumah. Haihh.

Assalamualaikum

0 comments: