Hari Pertama

Hari Pertama

Assalamualaikum

Sedang berasa mata berat sakan dan kepala pening-pening lalat. Tapi menggagahkan diri untuk stay awake sebab nak tengok Boys Over Flowers pukul 10. Lol. Sangat tak pernah rasa hari pertama yang begini penat. All three classes were held in three different lecture hall at three different buildings. Maka hari ini berjalan keliling sekolah. Masih belum fikir macam mana nak mencuri masa untuk solat Asar in between those back-to-back classes tapi berdoa sangat banyak supaya Allah beri kemudahan masa. Paling tak pun I'll tell the Professors that I need a break for praying. Farini sangat pandai bermuka comel di hadapan Professor tahu?

Saya sangat berasa gembira sebab we only need to do a virtual prototype for Integrated Design. Alhamdulillah. Which means tak payah masuk lab untuk membuat kerja-kerja kasar. Dan Hock Siang kata kalau kami boleh tunjuk transcript from DYTC we may be exempted from doing the lab for Manufacturing Processes. Yay! Dan in worst case kalau kami kena buat sekali pun I am sooooooo glad we don't have to do welding. Alhamdulillah.

Hari ini telah mula meminum susu Anlene coklat tersebut. Triple love it when it's cooled. Lagi best kalau boleh taruk ais. Tapi instead of putting 4 tablespoons of milk powder saya cuma taruk dua. Sebab tak ada gelas cukup besar nak menampung air yang sangat banyak. Kata Moshitta tak apa. Awal-awal minum sikit dulu. Takut tak habis.

Mama nasihatkan saya belajar kuat-kuat dan makan makanan yang sihat. Kemudian ambil supplement. Saya memang belajar sangat kuat tahu. Saya sangat susah payah menahan ngantuk dan perut yang lapar sambil mendisplay muka semacam berminat terhadap semua benda yang dicakap oleh Professor. Makanan sihat masih tiada dalam buku. Hari ini seharian makan megi dan telur. Sebab beras belum beli. Supplement? Belakang cerita. Haha.

Sudah jam 9.12. Harus tunggu lagi sikit baru cerita bermula.

Akhir-akhir ini mimpi macam sangat letih dan takut dan terkejar-kejar ke sana ke mari lah. Terima kasih Cik Ida sebab sudi bermimpi saya. Chill k. Tak apa pun tak dapat hantar kami kat airport. Saya akan pastikan kalau saya bermain Scrabble dengan anda saya tak akan tidur. Haha.

Assalamualaikum

0 comments: