Sebelum Minum Susu

Sebelum Minum Susu

Assalamualaikum

Ada 2 3 perkara nak dicakapkan sebelum minum susu dan masuk tidur.

Baru hari dua sekolah, homework dah menimbun. Saya semacam cuak dengan kelas thermodynamics sebab cikgu tersebut macam selalu attack orang duduk line depan sekali (sayalah itu!). Hey hey. Bukankah at least patut gembira bahawa orang di line depan tersebut sanggup berada di line itu? Bagaimanakah perasaan kalau kelas dipenuhi dari belakang ke depan? Subjek Kinematics of Mechanism sangat dahsyat di hari pertama. Kelas pertama sudah habis belajar penuh satu masa. Siap dengan homework suruh lukis mechanism di sekeliling anda dan terangkan satu persatu. Saya masih belum buat apa-apa. Bukan kerana malas. Kerana sampai sekarang saya belum nampak satu pun objek bermekanisme di sekeliling saya. Except kenderaan. Dan saya tak nak lukis mekanisme kenderaan sebab bosan. Kami dah dapat tema untuk both subjek design. Arms for Dental Intra-Oral Scanner for Advanced Machine Design and anything related to home, medicals or cars for Integrated Design. Dan cikgu Integrated Design suruh kami find out apa itu financial statement. Oleh kerana adik saya telah bertitle CAT di belakang nama beliau, apalah kiranya beliau mengajar kakak sendiri lah kan.

Sedang belajar financial statement tu aaaaapeeee (wonderpets style), hidung berdarah. Saya kata pada Kiki sekejap. Kiki kata, "aih, blaja finc statement smpi idung darah. dasyat" disertakan dengan icon gelak terbahak-bahak. Ok kejam. Lepas tu badan mula rasa panas, mata mula berair. Farini pun tak payah lah buat cerita konon-konon macam pelik kenapa boleh panas dalam. Tak payahlah juga membuat cerita konon-konon stress exam. Sebab kenapa boleh panas dalam adalah kerana Farini main hujan dari pagi sampai petang. Malas bawak payung punya pasal, saya berhujan ke hulu ke hilir hari ni. Thus the heat.

Tadi baru lepas menonton Boys Over Flowers. Satu perkara saya tak berapa suka tentang drama ialah nanti saya sakit hati bila menonton. Hahah. Maka jarang-jarang menonton. Having someone like Gu JunPyo macam sangat bahagia hidup. Someone you are in love with, someone you can fight with, someone you can laugh with. Tapi pun kadang-kadang kita perlukan seorang Yun JiHu. Someone yang akan cuba protect kita from hurting, someone who would give and not taking any back. In life sometimes we stumbled upon someone who has both Gu JunPyo and Yun JiHu's traits. And when we do, we rarely realize how lucky we are.

Sebenarnya kaki sakit. Mungkin tak tahan sejuk. Mungkin dah tak biasa berjalan since di Malaysia, Kak Awin pretty much drove me everywhere. Sekarang amik. Nak lari kejar traffic light pun terkedek-kedek.

Assalamualaikum

0 comments: