Cooking Me

Assalamualaikum

Saya akan memasak hari ini. Ya, sudah lama tak ada memasak. Hampir satu bulan setengah. Goreng frozen food atau boil spaghetti tak termasuk kira. Menolong emak memasak juga tak masuk. The thing is, memasak bukan di dapur sendiri macam ada sikit pelik. Macam membuat 3D drawing menggunakan komputer di sekolah. Macam sangat pelik dan lambat. Literally lambat. Sebab tak tau tools berada di mana. Ada toolbar yang ada, ada toolbar yang tak ada. Maka akan menghabiskan masa mengorek di sana sini. Memasak di dapur orang lain pun boleh tahan sama, mungkin.

Bercerita tentang memasak, saya sudah tahu kenapakah tak boleh komplen bila dapat gred sebegitu rupa dalam subjek Baeryo. Sebenarnya saya tak ada komplen langsung, tetapi telah ketawa dengan seronok. Flunk sorang-sorang memang sedih. Tapi kalau flunk secara beramai-ramai adalah perkara yang kelakar. Sama macam flunk add math bersama-sama semua rakan sekelas waktu Form 4. Oh bagaimanapun, saya deserved gred itu kerana sebenarnya.. um.. saya telah ponteng kelas tersebut sekali. Ya, ponteng. Dalam ertikata tanak datang. Instead, saya pergi memasak nasi ayam di rumah junior. Haha. Jadi memang deserved gred itu.

Baiklah. Mahu pergi menonton tv. Eh, bagaimana dengan memasak? Nantilah. Haha.

Assalamualaikum

0 comments: