Rough Time

Assalamualaikum


Akhir-akhir ini saya sedang melalui rough time. Badai ombak melambung semua ada. Sudah berapa hari bangun tidur rasa nak nangis. Ok tipu saja. Baru hari ini berasa nak menangis. Hari sebelum-sebelum ini telah sengaja melumpuhkan hati sendiri agar tidak berperasaan. Er tapi hari ini perasaan macam sedikit berterabur maka terapi yang digunakan pada hari-hari sebelum ini tidak berkesan. Tidak, saya tak memerlukan shopping sebagai terapi. Sebab dengan rasionalnya telah tahu terapi tersebut berkesan buat jangkamasa pendek saja. Adakah harus give up dan berkahwin saja? Oh tapi tak boleh give up. Give up adalah sifat yang buruk untuk diamalkan. Kalau berkahwin itu boleh. Sebab itu amalan baik. Benda baik tak elok dilambatkan. Haha. Tiba-tiba.

Mendengar OST Cinderella Sister berulang kali. Sebab lagu tersebut macam menyayat hati. Maksud saya melodinya. Lirik macam tak ada kaitan. Tapi tak apa. Asal melodi mensiat hati saja sudah boleh pakai. Kemudian boleh melayan perasaan sedih. Tapi belum seperti Lilo yang mengunci dan memaku pintu rumah dan memberitahu kakak beliau, "Leave me alone to die." Haha. Itu hyper nama dia.

Bukankah kata sedang sedih? Kenapa banyak ketawa pula? Habis, tak kan membawa mood sedih kepada pembaca yang tak sedih. Walaupun saya sedih, anda semua haruslah menikmati hari yang gembira ya. Sekian :D

Assalamualaikum

0 comments: