18 Disember

Assalamualaikum

Ok. Actually before this dah start tulis one post.But tulis halfway jek dah kena kluar. And then nak sambung asyik x sempat jek. Dah hari2 keluar berjalan. Camtu la kalau adik beradik sume ade kat rumah. Well, ok, here's the update to those who has been missing me =)

18 DISEMBER

Woke up at 5.00 coz x siap kemas umah lagi and x packing pun lagi. Found out that I lost my Msia money. A few hundreds, I guess. Anyway, by the time we passed the immigration they are already calling the passengers of our flight. Honestly saya tak pernah selambat tu tau. Biasanya before gate bukak dah tercongok depan tu. Failed to temporarily disconnect my cellphone line. Pengsan la bayar bil balik ni. Haih~

Flight sangat bosan dan sangat slow. Delayed sebab snowing. Maen pusing2 satu airport tu pegi cuci flight dulu before take off. 6 hours 20 minutes terasa sangat lame dalam flight tu. Haihh~

Then dalam pukul 4 lebih tu diorang serve sandwich cam biasa. Tuna my favorite. Dalam pukul 4.30 tu diorang dah start descending sket. Saya pun sibuk la maen survey2 ape ade kat bawah. Banjir lumpur, bukit yang dah gondol, bla bla bla. At first diorang kata nak landing 5.20 tapi pukul 5 dah announce suh cabin crew duduk untuk landing. As dia descend lower, both my ears hurt. Tekak rasa loya amat. Saya kata pada Moshitta, "Wak, nak muntah." Moshitta suruh tahan. Tahan la. Telan liur banyak2. And flight pun landing dengan selamatnya. But as soon as I got up from my seat, sume benda di tekak tadi terasa naek ke atas. Moshitta reached for air sickness bag but he's a second too late I guess.

SAYA.MUNTAH.ATAS.LANTAI.FLIGHT.

Damn!! Malu gile ok. Especially since I need to go to the toilet immediately but the aisle is packed with people waiting for the door to be opened. Sume orang pandang. Aaaa~ And even saya dah cuci dengan sabun pun, saki baki bau muntah tu still ade lagi sket2. Dengan tangan2 Moshitta kene sebab dia hulur air sickness bag tu pada saya in time benda tu kluar. Ok, sungguh memalukan.

Dalam 6 kali balik Msia which means 12 flights all over, 3 kali dah saya muntah ok. 1st time was the 1st summer break. Flight pulang semula ke korea. At that time I got the air sickness bag on time. 2nd time waktu balik korea balik gak. Flight ngan Chobo. That time, I got to the toilet in time. Haha. Segan nak muntah depan Chobo =p So this is the third time. Dan kali pertama atas lantai flight. Demm~ So here goes birthday resolution. Tanak muntah dalam flight lagi! Oh cabin crew, kalau dah tau nak landing in 1 hour, sile jangan hulur saya ape2 makanan lagi ok. Dan Farini, kalau anda dah tahu anda memang gayat, takyah la ngade2 nak survey2 ape yang ade kat bawah tu.

Anyway, while kitorang tunggu luggage, Moshitta went to the toilet and washed his hands clean. Saya tanya Moshitta saya masih bau muntah ke, dia kata ok jek. Uh, never mind, I thought. Nanti boleh cuci lagi. Moshitta beritahu parents dia datang amek lambat sket since saya sendiri masih unsure whether saya dah sedia ke belum nak jumpa parents dia. So the plan is let me go home first.

But time kitorang passed jek kastam, saya nampak seorang boy yang saya memang kenal terlompat2 kat glass wall tu. IJAT! And then I recognized a few other faces. I actually screamed. Silently, of course. Moshitta's whole family was already there. Aaaaaaaaa!!!!!!! I didn't even check the mirror before I came out! And though Moshitta said a thousand times that I smelled fine, saya still rasa saya masih berbau muntah!! AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

Ok. It was awkward. And I don't think I made a good first impression. I didn't look good since I just got off a 6 hour flight. I didn't sound good since I got a sore throat. And I didnt smell good since i just vomited all over myself. Ok. I exaggerated. I didn't vomit over myself. But whatever.
And then there came the savior of the day : ABG AMMAR. Oo yeahh!!! Nasib baik ade Abg Ammar yang memang peramah. Kalau tak memang pengsan di situ dan2 tu jugak ok. Sangat ler paisey nye.

*ok. to be continued

0 comments: