Holiday Updates

Holiday Updates!

Assalamualaikum

Akhirnye!!!! A decent computer untuk update this blog. Sunyi ye? Sorry la.. Saya nak bawak lappy sayang tu ke Acer tapi enggak punya uwang sih. PC umah ni plak dh abes taip satu ayat satu huruf pun x appear lg kat screen. Oleh kerana itu I kept putting off updating anything.

Ok. Selepas cuti raya haji di mana kami adik-beradik berkumpul dan bermeriah2 di rumah ni, saya ikut Alin ke KL. The plan is sementara Kiki dengan Kak Awin ade kat umah temankan mama ni, kasik la saya jalan dulu. So that nanti bile diorang dah start sem and mama's alone at home, saya boleh la melekat di rumah ni sambil belajar memandu :p

Ahad. 23 Disember. Bangun pagi tu rasa nak tarik jek balik selimut. Tido lambat malam sebelum tu sebab nak packing segala. Tapi kena gak drag myself out. Siap2 and bertolak ke KL kol 7. Today is the day I visit Moshitta's house for the first time. Even after we've been really good friends for three whole years. Err.. but that was then. This is now. Jadi saya pilih seluar warna hitam, bought time ade jualan barangan Thai, blouse warna brown dengan tudung bunga2. Oh well, saya jarang pakai blouse kan? Wardrobe saya penuh amat dengan t-shirt. But by the time saya sampai Melaka, baju tu dah abes renyuk. Made up my mind. Sampai je depan office Alin, saya terus gerak amek putra ke sentral and then komuter ke mid valley. Grab a pair of converse for Pkah and then pusing2 cari baju laen untuk tukar. Oh, saya memang suka pull a stunt camni. Shop for a top right then. But since Giordano pun takde anything yang ok saya masuk kedai ape tah and grab a white shirt. Lagipun it's been forever since saya beli white shirt. Or any shirt. Haha.

After making my purchase, straightaway ke Seremban. Sampai sana dalam kol 2. Sangat segan ok. Masuk. Makan2. Makan tulang masak lemak. Ouucchh~ bayangkan macam mane saya makan. Segan gile nak gigit. Aaaaaa~ Moshitta lak siap tambah nasik dalam pinggan saya jek. Dalam hati saya kata, "Hoho~ Tengok nanti dia datang visit camne. Kasik makan siput sedut! :p" After that maen dam dengan Moshitta, Pkah and Ijat sayang :p At first just saya and Moshitta duduk2 kat kolam ikan tu. Tiba2 Ijat datang bawak dam. Saya ajar diorang maen dam kapal terbang but last2 saya yang kalah. Ooo~ lawan tokey. Ceh~ Then maen dam ular. Time ni Pkah join skali. Hooraaayyy~ Saya menang! Moshitta dengan Ijat sampai give up sebab tak sampai2. Ahahaha~

Umm... anyway, walaupun saya segan, I hope I made a good impression. Or at least I hope the presents did. I don't care what u say, but yes, I was desperate to impress his family. And no, I don't think there's anything wrong with it. It's just normal when you want to impress the family of your.. uhm.. boyfriend. You'd like them to like you as much as you like them too, won't you?

Isnin. 24 Disember. Date with Moshitta. Sebenarnye nak hantar barang yang McD kirim. Tapi lupe bawak. Huhu~ Tangguh hari esoknye :p

Selasa. 25 Disember. Moshitta gi A Famosa water world dengan family dia. Saya keluar dengan Akmar, my dormie kat Samura. Passed barang yang McD kirim. Then makan2 and borak2. And as if I haven't learnt my lesson enough, today I lost my purse. And all the cash in it. And all my bank cards. And my IC. Well that left me with nothing as an identification except my passport. Walaupun nampak cam cool jek cam ri tu time saya hilang RC, tapi dalam hati I wanted so much to be in my fluffy purple comforter back at Korea and a hug from loved ones. Balik tu, since I'm in no mood nak dengar nagging from my sissies about my carelessness, saya ikut Akmar balik rumah kakak dia kat Seremban 2. Ceh! Alasan tak bleh blah :p

Rabu. 26 Disember. Jumpa Moshitta kat Jusco Seremban 2. Patutnya kami ade plan ke national science center dengan Hadi, Zatul and Eff. But Hadi tak sihat, so cancel. Saya jumpa Moshitta and cerita semua pasal purse hilang. Haha~ So awak kena la tolong menyara saya 2 bulan ni kan :p? Hari ni keluar semua Moshitta bayar. Oh rasa bersalah amat. Kerana saya bukan jenis perempuan yang mengharap lelaki bayar bile keluar on a date. Selama ni kami gilir2 bayar. Ye la, sama2 student. Faktor laen : saya tak suke menyusahkan boyfriend saya. Sekian. Maka apa2 mesti bayar sama2 ataupun gilir2. Hari ni bila tengok Moshitta bayar semua buat saya rasa bersalah sangat2. Waaakkk, nanti balik Korea saya bayar e? Uhhh~

Khamis. 27 Disember. Pagi tu keluar ke Seremban lagi. Asyik commute ke Seremban jek kan? Tapi kali ni sebab melawat Hadi kat hospital. Hospital Pakar Seremban for those yang tak tau. Datang2 jek Hadi ajak breakfast kat bawah. Lepak2. Borak2. Kesian Hadi tinggal sorang2. Dia kata dia bosan. Hope cepat sembuh. Bleh kite jalan2 satu Msia :)

Tengahari rushing ke sentral sebab Eff dengan Zatul dah tunggu kat sana. Kami ke Eye on Malaysia. Ok, saya takut tinggi. Dan Zatul, Eff ngan Moshitta sangat suke buat lawak celupar yang buat saya cuak bangat sambil menyelitkan nasihat2 agar saya jangan muntah dalam tu. Ceh~ Rasa nak ketuk2 jek satu2 tu. Sepanjang naek tu saya tak pandang bawah sangat pun. Sibuk tengok besi2 yang menyokong ferris wheel tu. Sambil fikir what if..... Ahahaha~ Bese la. Fikir negatif jek. Huu~ Couple seblah tu yang kne naek dengan kitorang mesti rasa kitorang bising :p And then time minum air tebu kat bawah tu, nampak ikan yang dah nak mati. Besar woo~ Kalau bakar mesti bes. And time tengok2 ikan tu la nampak seekor biawak. Oh galak sungguh Eff dengan Moshitta kejar nak tengok. Spesies sama kah? Biawak darat? Hahaha~ Kidding mens. Sorry2 :p

Jumaat. 28 Disember. Gerak ke Seremban awal pagi. Jumpa Moshitta di terminal one. Sama2 amek bas balik ke BP. Moshitta is visiting the family. Cerita sampai situ saja. Details? Tengok mood saya nanti2. But there are things yang macam best jek simpan sendiri :p

Till then =)

1 comments:



Freena S said...

kak ni!!!
ari tu sam g korea!!