2008 <3

2008<3

Assalamualaikum

Aiiii!!!! Now that saya dah ade lappy yang bes dibuat online dan saya ade takde kerja untuk dibuat, korang baca la update blog ni hari2 ye :p

Well, umm.. tadi saya gi pejabat pendaftaran berkaitan hal IC yang hilang itu. Denda maksimum RM210 dan minimum RM60. Aaaaa!!!! Kan wallet saya hilang. Mane saya ade duit nak bayar denda banyak2! Tak kesian ke? Saya kan student... Uh~ Then gi tempat belajar memandu tu. Papa nak suruh saya gi belajar dengan Ah Chai. Ye. Ah Chai yang terlupe nak anta Kiki balik rumah (sebab dia terlupa kewujudan Kiki dalam kereta tu!) so dia bawak Kiki sampai Bukit Kelicap dan tinggalkan Kiki tepi jalan. Hahahaha~ Popular sungguh cerita itu. Anyway, bile nak amek dokumen2 dari orang yang sebelum ni, baru realize lesen L saya takde. Or maybe, tak buat lagi pun. Damn~ Oiii!! Saya nak cepat2 abes blaja driving la. Saya tanak kene dok mendengar ceramah lagi!!!

Hurm.. Mama tengah demam. Bermaksud saya perlu melekatkan diri di rumah sepanjang masa. Tapi takpe. Ade lappy bes ok dah. Siap ade built in webcam lagi. Horaayy~ Leh online di mana2 sahaja dalam rumah ni dengan wireless. Hahaha~ Iman is being rotten today. Sebab tadi time kluar dating dia gaduh ngan awek dia kot. But that is no reason to be rude to papa kan? Kan dah kene warning ngan papa. Saya rasa nak cucuk2 jek mulut dia dengan batang sate tadi. Tapi teringat lak kes Diyana yang tampar adek dia pastu lari masuk balik. Sebab adek dia lagi besa dari dia. Dia takut adek dia balas balik. Hahahahaha~ Gelak guling2. Ape nak buat.. Kitorang kan kakak2 yang comel :p

Saya ade 3 rancangan menyambut besday next year dari 3 party yang berbeza. Korean Day is going to be held on the 9th of January. Exactly time besday saya. Dan clannies cam nak turun gi Korean Day tu. So kalau saya dapat ke Intec time tu, diorang nak menyambut bersama2 dengan meriahnye. Hoooraaaayyyy~ And then Ina, my ex-classmates and Jack, my twin, dah kate nak celebrate sama gak. But diorang nak make it on weekends. Sebab Ina kene turun dari Penang and Jack lak tengah intern. So, diorang boleh celebrate weekend jek. Dan just now, Adeeb buzz. Suh naek KL dengan segera so that boleh celebrate my birthday. Alang2 Awin, Ekin ngan Dina pun ada sana semua. Oh ramainye orang nak celebrate birthday saya kali ni. Ingat lagi yang lepas. Dah la sorang2 dok rumah. Keluar pun ikut Sham teman senior beli DSLR. Pastu beli barang masak. Masak sendiri. Malam tu makan kek. Bagi hadiah. Pastu tido. Sedih tu sedih. Tapi ape nak buat. Dah budak kiseol jek yang selalu free manjang...

Tadi petang saya check result lagi buat kesekian kali. Tengok result CAM dah keluar. Macam nak melompat2 gembira. ALHAMDULILLAH!!!! =))) Tak sia2 saya hafal G codes yang mengarut2 untuk mid-term exam hari tu. Tak sia2 saya pay full attention dalam kelas yang macam ape padahal budak laen sibuk maen starcraft, internet shopping kat gmarket, chatting, wikipedia-ing bla bla bla. Cuak gak hari tu sebab saya tak kemaskini projek yang nak dihantar. Maen hantar jek semua bende yang saya save. Cuak gak sebab orang laen burn kat CD tapi saya burn kat DVD. *Ngeng punye classmates yang keje mencuakkan aku jek! Cuak sebab tulis nama atas DVD tu gune highlighter jek. Macam susah jek nak nampak. But again, saya memang suka cuak bende bukan2. Oh rasa nak guling2. Harapan untuk graduate dengan target CGPA kini kembali bersinar :)) Walaupun target CGPA saya takde la tinggi melambung cam orang laen, tapi bagi saya cukup la kan. Yaayyyy!!! Ade harapan nak buat baju baru untuk konvo. Uhmm.. ok Farini, jangan excited lebih. Grade praktikal ri tu blom kluar lagi. Huu~

Summary 2007? Tahun yang penuh dengan perkara mengejutkan. Kan?

- get to know and learn to love the juniors. Ejat, Dayu, McD, Qila and sume2 la! Rindu gile kat korang sume!!!
- blaja spend more times with the girls rather than with my clannies online. Haha~ Pillow talk dengan Kelly, Dira ngan Diyana paling bes. Sorry ler Sue tertinggal time tu :p
- learn the fact that Azman, Hanis, Ayie, Dause ngan Fairus are actually classmates yang sangat cool. Weee~~~ See u next sem :p
- mimpi indah saya jadi kenyataan! Fullstop. Don't ask question ;p
- The words I'll always remember from Diyana. Takde la sama sebijik. But lebih kurang la. "Pada pandangan aku kau banyak bawak perubahan pada dia. Dan dia pun banyak bawak perubahan pada kau. And even bila korang dah tak bersama pun, korang masih lagi carry perubahan yang each other bawak tu. Dan aku rasa tu sesuatu yang baik."

That is the biggest lesson I've learnt in 2007. To let go of things that are not mine. It gets to me how Diyana put her words carefully and implied things that others don't see. There is no grudge over the whole things. It was a beautiful ending.

And now I've got Moshitta by my side and we've got a future to plan =)

I've waited so long to say this to you
If you ask me do I love you this much
I do

Till then~

1 comments:



Anonymous said...

~<3 =)