Saya dan Pensyarah

Saya dan Pensyarah

Assalamualaikum

Let say, KALAU saya benar-benar menjadi seorang pensyarah :

1) Saya akan jadi pensyarah yang strict especially soal attendance. Kerana saya tak pernah ponteng kelas. Ece~ Maka saya tak akan tolerate orang yang ponteng tapi suruh orang lain tandakan attendance. Saya akan guna sistem menetapkan tempat duduk semua pelajar supaya siapa yang tak datang boleh diketahui dengan segera. Priority tempat duduk di barisan hadapan akan diberi pada siapa yang mahukan seat tersebut.

2) Saya akan jadi pensyarah yang bertimbang-rasa. Iaitu pada setiap semester semua pelajar diberi 3 hari cuti. Mereka boleh tidak hadir bila-bila masa mereka terasa macam tak mahu hadir. Dengan syarat mereka mesti beritahu bahawa mereka tidak hadir dan mereka mahu gunakan hari cuti yang diberi. Er macam orang bekerja lah bukan. Sebab? Kerana saya tahu semua pelajar pun ada satu hari di mana mereka berasa sangat tak nak pergi sekolah. Mungkin kerana ada masalah peribadi. Mungkin kerana nak siapkan longgokan homeworks. I sometimes do feel that way. Maka saya akan hormati alasan mereka.

3) Saya akan jadi pensyarah yang menyuruh orang salin nota saya di papan hitam. Haha. Saya rasa it works more than menghalakan laser pointer ke atas numerous slides. And it helped the student from falling asleep.

Yang lain belum fikir lagi. Haha.

Saya suka major saya. Especially hari seperti hari ini di mana I was able to complete my design and solve the problems given. Walaupun tak tahu boleh diterima pakai atau tak idea tersebut, tapi I am already proud I at least was able to come up with a solution. It proved that saya tak adalah buta mechanism mana.

Kodae is a whole loooottt beautiful these days. Sakura dah gugur selepas thrashing winds a couple of days ago to make ways for a mixture of pink, red and purple flowers. Another colour that I love during spring is the light green colour of the leaves. Oh saya harap saya ada dslr T.T

Assalamualaikum

0 comments: