A Date to Remember

Assalamualaikum

9 OKTOBER 2007

Ok. Sile ingat tarikh ini. Kerana pada hari ini saya telah melakukan sesuatu yang saya tak pernah buat sepanjang saya bergelar pelajar. Tak kisah la pelajar sekolah rendah ke sekolah menengah ke mahupun pelajar kolej seperti sekarang. Today I OFFICIALLY MISSED THE WHOLE 1ST PERIOD OF MY CLASS!! Demm~ Saya tak pernah lewat ke kelas. Bangun lambat macam mane skali pun, takde la sampai terlajak time kelas. Argghh~ Kerana cellphone saya habis bateri, so there was no morning call. And by the time saya terjaga, it was already 9.33. Diulang, 9.33. Kelas saya patutnye pukul 9, okeh. Dan oleh kerana saya dah tau saya memang dah lewat, saya takde la tak mandi seperti *ehem* :D Instead, saya take time mandi, kemas bed and bersiap. By the time saya sampai sekolah it was 10.03.

Masuk dengan muke tak bersalah. Padahal time kat luar tu dah cuak camne nak cover. Bese la, orang tak pernah lewat. Confirm sume orang pun pelik knape saya lambat. Cess~ Terjejas jap imej model student saya. Haha =p Baru duduk 2-3 minit, dah break after 1st period. Gi meja Azman mintak notes yang saya tertinggal. Time belek2 notes Azman tu, Fairus tanye , "Ko malam tadi buat kuih raya ke?" Ayie lak kata, "Haah, aku tengok YM ko sign out kol 4 pagi. Ko tido lambat buat kuih raya ke?" Dause dah gelak sakan. Argghh~ Hampeh punye classmates. Ahahahah~ Confirm diorang bantai buat spekulasi apsal saya lambat hari ni. Bukan tau nak call kejut ke ape.

Tapi pun, weirdly, saya takde la rasa stress ke ape, even by the thoughts that skarang markah attendance saya akan rosak dengan perkataan LATE itu. Instead, saya rasa nak tergelak guling2. Coz it was something that had never happened to me. Sengaja lambat tu penah la. Tapi TERlambat ni rasanya tak pernah lagi. Lagi2 atas alasan terlajak tido. Ahahaha :D Nampak sangat 2-3 hari ni bantai tido sampai kol 10 pagi. Sampai biological clock pun tak leh nak alert bile kol 8.

Anyway, malam ni banyak kerja sebenarnya. Just taking a few minutes break off the work Eff asked me to help with. And oh yeah, akhir2 ni dah sejuk, as if in sejuk. Semalam time on the way balik dari bank, ade sehelai daun gugur depan mata saya (or should I say on top of my head?). Let's say welcome to autumn =)

6 comments:



Anonymous said...

kami terhibur dgn blog anda!!! =)

Anonymous said...

hahhaha...sekali sekala terlambatape salahnye..leh jadi kenangan...hahhah ^^

Anonymous said...

haha..
ingat ang xmndi pi klas!
naseb baek mndi!
tue la laen kali wat lagi kueh raya sampe pagi yeh!
huhu

pphoenix said...

moshitta
terima kasih di atas sokongan anda selama ini.
teruskan membaca =)

suaidah
haha
tu la pasal
kenangan btul bulan ramadhan ni

kelly
sape buat kuih raye????
uhh~
tu fitnah semata

Totin Jamain said...

hahahahahaaaa... rajin tol apdet!~

Freena S said...

kehkehkeh!!~
aku pon x penah lmbt g kls tau..
tu la..
lain kali tido tu jgn pegang nset..
kan dah lupe nk cas..~
=p