Tentang Bahagia

Tentang Bahagia

Assalamualaikum

Title tak boleh blah kan? Dari malam semalam saya dah terfikir title ni. Even when I have zero ideas on what to write about it. Cuma saya rasa title tu sedap je. Kalau buat tajuk novel confirm laku :p Ok. Nanti ade masa saya tulis. Hee~

Hari ni saya dan midsummer baby keluar berbuka bersama. Diamlah kamu. Saya tau kamu nak gelak kan ayat saya. Cehh~ Makan sampai kenyang gile. Tak habis pun. Siap tapau bawak balik. Punya la lama melepak kat situ, sampai naek beku sebab duduk bawah air-con. Gelak sungguh tak bajet.

Actually plan hari ni nak ke Myongdong. Cari hadiah Linda. HAPPY BIRTHDAY LINDA!!! Huhu. Tapi tibe2 rasa cam penat la plak. Jauh lak tu Myongdong. Sempat tido dalam tren. Haha. Alasan malas nak kluar rumah. So, postpone nanti je la ye. Saing time shopping raya ngan Zatul nanti.

Dalam berborak2 itu sempat la bertanya pada midsummer baby, bile birthday IJAT, buah hati pengarang jantung saya itu :D Tapi midsummer baby bleh kate tak tau lak. Kecewa sekejap. Haha~

Anyway, ok2. Berbalik pada topik di atas. Haiyoo~ Bleh lak buat post yang takde kene-mengene ngan title. Pffft~

A few weeks ago, saya chat dengan Syafiqah, my long-lost bestie at primary school. We were close and we both were a bit boyish. I could say she was more boyish than me though. But now she's definitely more feminine than me. Haha =)

Well, like long-lost friends do, we caught up with each other's life and like all girls do we brought up the subject of our significant others. One of the questions that I remember her asking was what is my idea of my perfect guy.

Oh well, 현명하고 멋있고 돈도 많고 또 성격까지 끝내주는 남자를 누가 안 좋아해? Who wouldn't like a guy who's intelligent, handsome, rich and even have perfect manners? Siapa yang tak suke lelaki yang bijak, kaca, kaya dan pandai mengambil hati? Kan? 그래도 내가 아무래도 나를 잘 받아줄 수 있는 남자를 더 좋아해. But somehow I prefer a guy who can accept me the as who I am. Saya lebih suka lelaki yang boleh menerima saya seadanya. That doesn't mean that he can't change me or I won't change my bad habits or anything. Only that I hope he would want to change me, NOT because he would be proud of having the perfect girl, but because he thinks that the change is good for me. Change me because he cares for me, NOT because he cares about his reputation or pride.

2nd question I remember her asking was whether or not I was happy.

Bahagiakah saya? Saya sendiri sehingga kini tak tahu jawapannya. Kerana saya sendiri saat ini masih belum benar-benar mengerti apa yang dimaksudkan dengan bahagia. Adakah bahagia itu ertinya kita gembira sepanjang masa? Without ups and downs? Kerana andai itu erti bahagia, saya tidak bahagia. Atau belum bahagia. Kerana saya masih ada waktu susah senang itu. Atau mungkin bahagia itu maksudnya 80% gembira 20% ups and downs? Atau mungkin bahagia itu maksudnya, walaupun ada ups and downs, ketika melalui ups and downs itu orang itu masih rasa bahagia? Gile ke? Tapi mane la tau kan? Ada gak orang yang begitu. Jadi konklusinya, saat ini saya masih tidak tahu tentang bahagia.

[edited : translation of the above paragraph] Am I happy? (Ok, happy is not the exact word. But using the word blissful would sound a bit too much) Coz up till now I, myself, don't really know what do people means by happiness. Do happiness means that a person is always happy and never have to go through hardships? Because if that's the definition of happiness, then, I'm not happy. Yet. Coz there's still times when I have to go through ups and downs. Or do happiness means 80% of the life is happy and 20% of it is hardships? Or do happiness means that a person is happy even when going through hardships? Are u crazy? But who knows? There is such person, right? So the conclusion is right now, I still don't know what do people mean by the word happiness.

But, again, there is no such things as picture perfect, is there?

Till then=)

6 comments:



Freena S said...

uhh..
mengapakah paragraph last tu mcm x blh blah..~
=p

Anonymous said...

bile birthday IJAT, buah hati pengarang jantung saya itu

that's hurt menss~ uhh T.T
nah j/k =p

agree with kiki...
last paragraph tu tlg translate dlm english plix plox^^

pphoenix said...

free_na
tu nama dia praktis bm laa

moshittadaing
hee *^^*
dh translate
uhh~

Freena S said...

LOL~~

Anonymous said...

ku bahagia!!haha..

GadiS HebaT said...

aku tak bahagia....
aku mahu bahagia...
kalo la bahagia tu bole dibeli kat pasar malam atau bazar ramadhan la kan............

*sigh*