Update 3 Hari

Assalamualaikum


Ye la, ye la. Update la ni. Suruh update laju. Suruh komen, malas lak. Ceh~ Bukan saya tanak update. Reason 1 tak update : tade gambar. Sape suh korang lambat kasik :p. Reason 2 tak update : pc saye sedang bzzztt. Sok nak kene gi beli power supply baru. Uhh~ Ok. Get to the updates...

________________________________________________________________________

Sehari Sebelum Raya

Pagi tu ade kelas automotive. Semangat gile gi skola pakai baju kurung. Ahaha~ Ade junior 85 yang siap bersamping gi kelas. Bajet dah raye jek. Ceh~ Balik tu memula ingat semangat nak masak. Tetibe Linda ajak mulakan operasi de-cockroach-ing. Linda kata tunggu 3 jam jek. Sementara tunggu tu, boleh la kitorang gi bershopping raya kat Namdaemun. Zatul sibuk nak carik selendang. Saya nak cari brooch. Linda nak cari rantai. Pape jek la..

Balik2 dah dekat buka. Linda terus keluar dengan Solihin. On the way balik time dengan Zatul tu, midsummer baby call, ajak buka sama. Haha~ Terpaksa Zatul dok umah sorang2. Tapi malam tu saya lak yang tinggal sendiri bila Zatul keluar dengan Eff. Tetibe Kak Awin buzz. Kate diorang makan ketupat, sambal goreng, sambal udang, rendang bla bla.. Argghh~ Time tu sebab dah penat shopping, kitorang tak jadi nak masak malam tu. Dengar Kak Awin cerite, dah rasa air mata nak meleleh. Gi call mama. Tapi sekejap je. Sebab kredit IDD dah nak abes. Mama kata diorang ajak jalan2 cari kasut raya. Sungguh terasa nak meraung. SAYA PUN TAKDE KASUT RAYA! SAYA PUN NAK IKUT JALAN2 CARI KASUT RAYA GAK! KENAPA SUME ORANG PERGI TAK BAWAK SAYA PUN!! Ok. Saya tau saya di mana. Saya tau family saya di mana. Dan ini bukan kali pertama. But being the spoilt me, at those kind of times, I'd like very much to have my best people with me. And kenyataannya malam itu saya sendirian. Dan setelah 2 kali raya di perantauan tak nangis, saya nangis malam itu. Ceh~


_______________________________________________________________________

Raya Pertama

Saya bangun awal pagi tu. Guling2 dalam selimut. Pukul 7, after making sure Zatul is making her way to my home, I made sure midsummer baby was already up. Get slowly to bath and by the time saya siap, it was 7.35a.m. And Zatul took almost an hour nak pakai selendang tu. Sungguh seksa jadi perempuan. Uhh~


Image Hosted by ImageShack.us


Ini ialah gambar duit raya saya. Hooraaayyyy~~ Saya ade duit raya. Sile jangan jeles! Duit raya dari orang yang sama yang beri saya duit raya 2 tahun lepas. Uhhh *bahagia*

And then cam biasa. Gi embassy. Makan segala macam benda yang ade. Amek gambar. Lepak2. Amek gambar lagi. Siryes bosan sebenarnye.


Image Hosted by ImageShack.us

Saya dan makanan :D


Malam tu beraya umah Jiji. Waktu2 saya kebosanan berguling di rumah, Jiji call. Ajak datang. Ade Diyana, Dira, Elly, Kelly, Aya, Farid Ganu, Norsi ngan Su. Meriah gak. Acara makan lagi dan lagi dan lagi. Diorang sibuk cerite kek Diyana ngan puding Su. Nak gak try rasa. Tapi tak sempat lagi. Tunggu la besok2 saya sampai hostel k? Haha~

Raya pertama..... saya sebenarnye sedikit sedih sebab tak dapat nak cakap sangat dengan papa, but thanks especially to midsummer baby for trying his best to cheer me up=) I really appreciate it.


________________________________________________________________________

Raya Kedua

Kitorang supposed to have a siege today. Tapi sebab pc saya meragam. And saya pun malas nak menyakitkan hati sendiri dengan trying to keep the power on, saya biar saje. Instead, saya start bersihkan rumah. Kawan2 nak datang beraya hari ni =)

Masak soto sebab elly asyik tanye. Besides, masak soto la yang paling senang. Lagipun saya kena kemas rumah lagi. Saya tak ikut ke rumah tunperak, ex-leader kami before ArmmaRov. Jauh. Lagipun saya sendiri ade tetamu.

After maghrib baru diorang sampai. And this time Fafa pun datang skali. Err.. Fafa ialah seekor kucing peliharaan Bat. Hobi Fafa ialah bermanja2, menggigit dan mencakar sume budak rumah Bat. Tapi strangely, hari ni Fafa sangat baik di rumah saya. Takde hyper active cam kalau kat umah diorang.

Dalam kol 8, gerak ke rumah Farid Ganu. Sambutan raya batch. Makan2 lagi. And then main timbang berat. Berat saya naek sekilo semenjak timbang yang lepas. Horaayy~ Tanda2 peningkatan berat badan :p. Lepas makan, kitorang gi main bunga api and mercun kat Annyang Cheon (Sungai Annyang to those yang tak tau). Hyper sejuk. By the time saya sampai rumah, tangan dah beku. Rumah saya terasa sangat hangat, compare to the chilling night.


Image Hosted by ImageShack.us

Me and my constant companion =)


See ya~

8 comments:



Anonymous said...

huhuh...sedihnye x dapat mkn soto n sedihnye x dapat main bunga api

Anonymous said...

woot..brape kame dapat duit raye?? =p

Anonymous said...

hehe..trimas dgn soto yg sedap ituh ya!

Freena S said...

well hello!
xde kasut raya pun, tp ko ade bj raya..
aku xde baju raya pon!
bj org lain sume da siap..
bj aku je mak x jahit..~

and at least ko dpt duit raya..
kitorg taun ni bpk ngn mak x bg duit raya pon tau~~
uhh~~

Anonymous said...

hihi..thx for soto yg sedap..best2!~lenkali leh buat lg..hihi!~

pphoenix said...

suaidah
ele..
x dpt soto pn ngn bunga api pun, dapat bnde laen kn?
haha
ngaku jek la ang hepi :p

moshitta
eh rahsia..
duit raya mne leh bgtau..
:p

kelly
time kasih gak air teh limau ang
sedap2
ahahah :D

free_na
ape???
takde baju raya???
aku ade 8 pasang
ahahahah
apsal x ckp nk pinjam?

dira
mana ayam kfc nyaaa...

Anonymous said...

tq..ko tlah mereliasasikan impian aku tuk mkn soto :)
dtglah beraya di hostel niee..nak asa puding suaidah..kek dyana?? dtglah..ehhe

GadiS HebaT said...

samat ari ghaye cik nini busok~~
maap zahir batin yeh...

wei2...
adakah ko begitu alim smpai pkai handsock ngan baju kurung tu??
atau adakah krn kesejukan??
aku kagum nih kalo ko dh jd begitu alim...
wowwwwwwwwwww...!!!